joi, 19 martie 2009

Peste 450 de copii au renunţat la şcoală

Numărul elevilor care abandonează şcoala creşte îngrijorător. Numai în judeţul Cluj, în primul semestru al acestui an şcolar, peste 450 de elevi au încetat să mai vină la orele de curs.
În judeţul Cluj, numărul copiilor care nu vin la şcoală a crescut cu aproape jumătate faţă de primul semestru al anului trecut. Părinţii spun că, pur şi simplu, nu mai au bani să-i trimită la şcoală pe cei mici. Nu au cu ce să-i îmbrace şi nu au nici bani pentru caiete şi cărţi. Aceştia “provin din zone defavorizate, comunităţi de romi. Abandonul şcolar a crescut şi la şcolile de arte şi meserii”, a precizat Anca Radu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj. "Trebe bani. Unde să meargă la şcoală? Bani să-i îmbrac nu, căsuţă nu …, cu ce să-i trimit la şcoală? Îi trimit acolo numa de circ?! N-am bani, domnule, vă spun clar! Am trei copii care nu merg la şcoală", s-a plâns Volga Groza, o mamă. Autorităţile spun că există soluţii pentru a-i ajuta pe copiii săraci, dar pentru asta, trebuie să înveţe foarte bine. "Am inceput chiar o campanie umanitară: am primit haine pentru aceştia, ne-am adresat diverselor fundaţii pentru a primi burse. Din păcate, ei nu se încadrează în programul acestora de burse, pentru că rezultatele la învăţătură sunt foarte slabe", a declarat Georgeta Ristoiu, director de şcoală. Sursa: www.realitatea.net Link: http://www.realitatea.net/450-de-copii-din-cluj-au-renuntat-la-scoala-in-primul-semestru_475997.html