joi, 12 februarie 2009

De ce NU MEDIA?!

Scopul majorităţii creştinilor este ca transmiterea mesajului lor să producă o schimbare, cel puţin în viaţa unora, dacă nu a tuturor. Intenţia lor şi a noastră (ca şi creştini) nu constituie o problemă, ci mijloacele folosite în atingerea acestui ţel. Există multe metode şi mijloace prin care să-ţi apropii ascultătorul, şi prin care să-l faci să te asculte. Un aspect esnţial, care trebuie menţionat este acela că, mai întâi trebuie să-l „cunoaştem” pe ascultător. Ca de exemplu, generaţia prezentă creşte în circumstanţe diferite faţă de orice altă generaţie de până acum. Modul în care putem ajunge la această generaţie este acelaşi prin care putem ajunge la oricare generaţie, din orice cultură – prin Adevărul neschimbător al lui Dumnezeu. Însă, această afirmaţie se referă la ce transmitem (mesajul), nu la cum transmitem mesajul, pentru că aici se identifică o analiză a mijloacelor de comunicare, prin care decidem să transmitem un mesaj anume, şi nu toţi ştim cum să-l transmitem, ăntr-o lume schimbătoare. Nu putem nega nevoia de a ne adapta la condiţiile viitorului. Membrii acestei generaţii au capacitatea de a acumula cantităţi mari de informaţie şi să o proceseze în moduri multiple. Ei navighează pe internet, dintr-o dorinţă nestăvilită de a obţine cât mai multe informaţii. Oamenii din ziua de azi pot găsi şi 100 de canale transmise prin satelit... De asemenea, pot citi cărţi şi reviste sau să asculte muzică pe internet. Mulţi poartă cu ei pagere, telefoane mobile, agende mobile, computere-laptop, etc. Ei îşi doresc informaţia în timp util; sunt plictisiţi de predici lungi, cu un singur fir principal. Ascultătorii de astăzi sunt obişnuiţi să primească unregim serios de informaţii , în continuă schimbare. Datorită acestor schimbări, creştinii ar trebui să folosească şi internetul pentru Împărăţia lui Dumnezeu. Mai mult chiar, noua tehnologie are trebui privită ca un prilej de a ne auma riscuri şi, poate chiar de aschimba lumea! Noua tehnologie nu face decât să înmulţească opţiunile pentru acei oameni inteligenţi, care sunt gata să treacă la treabă. Ca urmare, putem apela cu încredere la mijloacele Media pentru a transmite un mesaj transformator, fiind cotat cu mai multe şanse de ascultare şi aplicare, decât dacă am apela tot la vetustele forme de transmitere a mesajului, care nu mai prea sunt eficiente pentru generaţia actuală.