joi, 13 noiembrie 2008

Amărăciunea unui sărman

„Privesc la vecinul meu, care, tocmai şi-a cumpărat o maşină nouă; una luxoasă, cică are şi aer condiţionat... Când îmi spune cât a costat, mă crucişez – o avere! Dar, „merită, e cea mai tare...”. Chiar dacă afară e văpaie, călătoreşti cu ea şi nici nu simţi. Doamne, pe acest pământ crăpat de secetă, sunt şi eu – un biet sărman. Buzele mele se usucă de sete, iar ochii mi se împăienjenesc de foame, în timp ce vecinului meu i-ai dat bucuria de a se bucura de noua mobilă de bucătărie, pe care tocmai a schimbat-o. E o plăcere să-ţi plimbi ochii peste ea! O duce bine, are de toate. Până şi frigiderul îi este plin cu din cele mai alese bucate. Ba, îşi mai face planuri să meargă în călătorii, prin ţări îndepărtate. Visează la vacanţe de vis, iar eu nu pot îndrăzni nici măcar la ziua de mâine... Sunt bolnav, iar medicamentele sunt prea scumpe, nu-mi permit a le cumpăra, astfel încât, continui să mă zbat în durerea mea, fără alinare, fără mângâiere... Cu ce am greşit, Doamne? De ce te-ai îndepărtat de mine, Domnul meu?!”. Tot mai mult se vorbeşte despre sărăcia lucie în care trăiesc semenii noştri mai puţi „norocoşi”, cu toate acestea, îndrăznim să rostim de multe ori, la auzul acestor veşti: „Doamne, câtă nedreptate!”. Însă continuăm în traiul nostru tihnit, deşi, ca şi creştini, suntem chemaţi să întindem o mână generoasă şi plină de dragoste către cel care are mai puţin decât avem noi. Unde se găseşte nedreptate, atunci?! –Haideţi ca, în graba aceasta neînţeleasă uneori, să ne oprim şi să ne întrebăm ce gândeşte vecinul despre noi. Care este rugăciunea vecinului tău? – Îl proslăveşte el pe Dumnezeu pentru că, prin tine, L-a văzut pe El?! Îi este recunoscător Lui pentru că îi eşti vecin? Haideţi să dăruim din belşugul nostru şi, odată vom fi şi răsplătiţi: Luca 14:13-14. ... Transformaţi amărăciunea unui sărman în bucurie! articol scris de Rozy Silaghi

3 comentarii:

Anonim spunea...

...ai foarte mare dreptate in tot ceea ce ai scris depre "Amaraciunea unui sarman"..multi oamni sunt saraci..care nu au bani sa`si cumpere macar o bugatica de paine..pe cand un bogat se bucura de tot luxu pe care un sarac nu il poate avea..doar k poate se gandeste si bietu om sarman k intr`o zi poate o sa`i fie si lui bine...Dar,toate acestea(saracia,bogatia) pentru Dumnezeu nu conteaza conteaza ,ceea ce conteaza este doar sufletul.....

Anonim spunea...

Foarte frumos mesajul mai ales ca se apropie sarbatorile de Nasterea Domnului..
Dar in Biblia mea scrie ca Dumnezeu asculta rugaciunea celui nevoias... chiar asa, oare ce vorbe-i spune el aceluiasi Dumnezeu pe care eu pretind ca-L slujesc? Oare ce se roaga el in dreptul meu? Oare sunt constient ca am fost binecuvantat de Datatorul oricarui dar bun si desavarsit, cu un scop anume, sa fiu la randul meu o binecuvantare pt altii..., ca am primit numai pe ca sa pot darui la randul meu si altora? Daomne ajuta-ma sa pot si doar cineva prin care TU sa te poti revela fizic in lumea aceasta!! Amin!!

rozy spunea...

un pic de *omenie* ne prinde bine tuturor....Fiti darnici!
multumesc de mesajele voastre si va mai astept la mine pe blog!